Studijski program Osnovnih akademskih studija nastavnim sadržajem i primenom savremenih metoda edukacije stvara i obrazuje visoko stručni kadar koji će stečena znanja primeniti u svim oblastima stvaralaštva iz domena arhitekture, urbanizma, građenja i dizajna. U tom smislu, nastava prvog stepena obrazovanja arhitekata koncipirana je tako da obuhvata nastavu iz polja tehničko-tehnoloških nauka, društveno humanističkih nauka i polja umetnosti, čime se obezbeđuje fundamentalna osnova za dalje profesionalno i naučno usavršavanje polaznika.

Ishod procesa učenja je sticanje osnovnih kvalifikacija arhitekata koje omogućavaju nastavak studija na master akademskim studijama arhitekture u zemlji i inostranstvu koji imaju slično strukturirane studijske programe i pristup tržištu rada u oblastima i nivoima poslova koji u skladu sa stečenom znanjima i veštinama. Završetak osnovnih akademskih studija omogućava zapošljavanje diplomiranih studenata u statusu saradnika u nizu zanimanja iz oblasti arhitekture, urbanizma i arhitektonskih tehnologija.

Nastava se izvodi kroz predavanja, vežbe, konsultacije, izradu seminarskih radova i praktičan rad studenata a prema nastavnom planu i sadržaju pojedinih predmeta. Na predavanjima se, uz korišćenje odgovarajućih didaktičkih sredstava, izlaže predviđeno gradivo, ali se tom prilikom studentima ukazuje i na istraživačke trendove u dotičnoj oblasti. Na vežbama, koje prate predavanja, studenti se kroz rad na konkretnim projektnim zadacima, ili istraživačkim temama bave predmetnom oblašću, dolazeći tako u najneposredniji kontakt sa materijom koja se izlaže. Vežbe mogu da budu auditorne, laboratorijske, računarske ili računske. Vežbe iz osnovnih predmeta koje se direktno bave problemima arhitektonskog i urbanističkog projektovanja imaju konsultatitivan karakter i temelje se na ličnom kontaktu predavača i studenta.

U zavisnosti od karaktera vežbi se određuje veličina grupe. Ukoliko je za organizaciju nastave neophodan pojedinačni kontakt nastavnika i studenata, onda su vežbe organizovane u malim grupama, sa značajnim fondom časova. Ovo naročito važi za osnovne predmete, koji se bave pitanjima projektovanja, arhitektonskog ili urbanističkog, i osnovnog osposobljavanja.